ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ

Το μονοπάτι του Ερμή είναι ένα τμήμα από το δίκτυο μονοπατιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου που αφορά σε μονοπάτια 1.500χλμ, έχει μήκος περίπου 220χλμ και βρίσκεται στο στάδιο του καθαρισμού και της σηματοδότησης. Αποτελείται από τρία σκέλη που διασχίζουν τους δήμους Σικυωνίων και Ευρωστίνηςαπό βορρά προς νότο. Το πρώτο σκέλος ξεκινάει από τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Σικυώνας και ανηφορίζει μέσω του αρχαίου δρόμου που ένωνε την αρχαία Σικυώνα και την αρχαία Τιτάνη στο χωριόΚρυονέρι. Από εκεί περνάει από το βυζαντινό μοναστήρι της Παναγιάς της Λέχωβας και μέσω του οροπεδίου της Γράβα Λάκα και του δρυοδάσους καταλήγει στον κάμπο της στυμφαλίας και στο χωριό Κεφαλάρι. Από εκεί συνεχίζει νότια στην λίμνη Στυμφαλίας, μέσα από χαμηλή βλάστηση στην ιστορική από τα χρόνια της φραγκοκρατίας Μονής Ζαράκα και τον αρχαιολογικό χώρο της Στυμφαλίας έως το Μουσείο Περιβάλλοντος. Στη συνέχεια, ανηφορίζει μέσω του χωριού Δροσοπηγή στο οροπέδιο της Σκαφιδιάς, όπου συνδέεται με το τρίτο τμήμα του μονοπατιού, με κατεύθυνση τον ορεινό όγκο της Ζήρειας και το Σπήλαιο του Ερμή.

Το δεύτερο σκέλος του ξεκινάει από το χωριό Καμάρι, ανεβαίνει στο μοναστήρι της Παναγίας της Κορφιώτισσας, συνεχίζει μέσω της αρχαίας Πελλήνης φτάνοντας στο χωριόΡέθι. Από εκεί συνεχίζει νότια έως τα Τρίκαλα Κορινθίας (τόπος καταγωγής των αγίων Γερασίμου και Μακαρίου), περνάει δίπλα από την ιστορική μονή του αγ. Βλασίου και κατευθύνεται μέσω της ελατόφυτηςκοιλάδας της Φλαμπουρίτσας και των πηγών του ποταμού Σύθα έως το Σπήλαιο του Ερμή.

Το τρίτο σκέλος ξεκινάει από το Δερβένι Κορινθίας, περνάει από το χωριό Μεντουριανικα, ακολουθώντας το πλούσιο σε βλάστηση ρέμα του ποταμού Ζαλοχίτη, από την Παναγία την καταφυγιώτισσα και φτάνει στην Ευρωστίνη (Ζάχολη) όπου υπάρχει η μοναδικής αρχιτεκτονικής εκκλησία του αγ. Γεωργίου. Από εκεί, ανεβαίνει στο κατάφυτο από μαύρη κεφαλληνιακή ελάτη οροπέδιο του Σαραντάπηχου και κατευθύνεται προς το χωριό Στενό. Συνεχίζοντας ανεβαινει στον Αγιο Νικολαο με κατευθυνση το Μαδερο προχωραει στην Τουρκοβρυση και καταληγει στη λιμνη Δοξα ,ανεβαινουμε στη πηγη Κερκινης και προχωροντας φτανουμε στο χωριο Πανοραμα κατηφοριζουμε στο επομενο χωριο της αρχαίας Φενεού με τον αιωνοβιο πλατανο που σκεπαζει ολη τη πλατεια με τα κλαδια του και επανω σε αυτά εχει σκαρφαλωσει το ομορφο καμπαναριο της εκκλησιας της Αγιας τριαδος γυρω γυρω τα παραδοσιακα πετρινα καφενεια και τα ξυλινα παγκακια για τη ξεκουραση κάθε χωριανου και ορειβατη φευγοντας και κατηφοριζοντας συνανταμε το μουσειο με τα ευρηματα από τον αρχαιολογικο χωρο της Αρχαιας Φενεου παιρνοντας από τον οικισμο Βιλλια και με συναντηση δυο ποταμων εχουμε προορισμο τη Γκουρα και ανηφοριζοντας φτανουμε στο οροπεδιο της σκαφιδιας.Σε αυτή την περιοχη γινεται ενωση των τριων σκελων του μονοπατιου με επιπλεον μονοπατια από το Κεφαλαρι προς τα Τρικαλα και από εκει μεσω του χωριου Καρυα,στο οροπεδιο του Σαρανταπηχου.